Cykling är en mycket effektiv konditionsträning som samtidigt är skonsam mot dina leder och därför ett bra komplement till andra träningsformer.Våra instruktörer guidar dig igenom våra olika klasser där du själv genom att reglera motståndet på cykeln bestämmer din egen intensitet på klassen.

Klassbeskrivning

Cykel HIIT är en kort ( 35 min ), intensiv och effektiv cykelklass där vi jobbar med olika tidsintervaller. Passet kan med fördel kombineras med den efterföljande klassen CXWORX.

Cykel 40, 45, 50 min är olika klasser där du möter varierande klassupplägg, olika typer av musik och där instruktörerna gör sitt bästa för att du skall få ut bästa möjliga träning för din egen del.

Cykel distans är en klass där vi långsamt höjer intensiteten under 60 min.

Cykel intro – de två första veckorna på terminen har du möjlighet att gratis delta på cykel intro. Vi går igenom cykelns inställning, våra positioner som vi använder och teknik samt förklarar hur klasserna är uppbyggda och avslutar med att köra en kort klass.

Alla klasser inleds med ordentlig uppvärmning, nedvarvning och rörlighet samt avslappning.

Bra att veta
  • Cyklarna är av märket Keiser M3 och varje cykel har en display som visar watt, tid, ditt motstånd samt hur långt du har cyklat. Du har även möjlighet att låna pulsband om du vill.
  • Du kan använda antingen vanliga träningsskor ( gärna lite hårdare ) eller cykelskor med SPD infattning.
  • Om du behöver hjälp med inställning av cykeln, prata med instruktören!
  • Ta gärna med en liten handduk om du brukar svettas mycket
  • Om du är helt ny finns möjlighet att delta på våra intropass för att lära dig lite mer